DAM A

2023-10-09 10:04
@handboll_i_fokus

Äntligen dags för hemmapremiär kl. 19:30 i Sjöstadshallen 2023-10-10

Imorgon tisdag 10 oktober är det dags för årets första hemmamatch för damerna i div2 Öst. Rosersberg kommer på besök och damerna ser fram emot att studsa tillbaka från förlusten borta mot Huddinges B-lag Kvarnberga. Vi har passat på att ställa några frågor till damernas tränare Mattias Holmqvist.

Hej Mattias, ni kommer från en premiär som började i dur men slutade i moll. Vad säger du om den matchen?

• Ja, det blev tyvärr en förlust mot ett lag som för dagen spelade bättre än oss. Jag tycker att vi kan ta med oss försvarsspelet och att vi försöker. Vi har en period i början av andra halvlek där spelet inte fungerar och mot ett så bra lag som Kvarnberga blev vi straffade. Nu blickar vi framåt och ska se till att det stannar på en förlust.

Ja, nu är det ju äntligen hemmapremiär. Din och många andras första seriematch i Sjöstadshallen. Vad har du för förväntningar?

• Jag ser fram emot en härlig tisdagskväll där vi ska stå som segrare efter 60 minuter.
    Vi mötte Rosersberg på försäsongen. Båda lagen spelade lite krampaktigt i den matchen och jag ser framför mig att båda lagen har mer flyt in spelet. Sen kommer det som alltid vara en tuff match.

Vad skulle du säga blir nycklarna för att behålla de två poängen i Sjöstaden?

• Det är ingen hemlighet att det uppställda försvarsspelet är vår styrka. Här har vi en enorm trygghet. I den här och många andra matcher blir nyckeln att släppa loss mer i anfallsspelet. En sak jag är övertygad om att vi kommer göra på tisdag.

Det ser vi fram emot. Vad kan du säga annars om Rosersberg?

• Min bild av Rosers är att det är glatt gäng som är präglad av områdets handboll. Det betyder ett tufft försvarsspel men lite finurliga varianter framåt. Sen kryddas detta med bra skytte.

Sist, något du vill säga till de som funderar på att titta på matchen?

• Handboll är kul och upplevs bäst på plats. Tillsammans med Rosersberg ska vi se till att bjuda på en match som ni sent kommer glömma. Så jag hoppas att vi ses i hallen!

Tack så mycket Mattias och lycka till!

• Tackar tackar.

Vinst mot Ceres 35-202024-01-17 10:18