Referat: SK Kvarnberga - Årsta AIK HF
Vinst mot Kvarnberga!
2023-11-13 09:41
Laget tackar publiken efter slutsignal och vinst med 25-27.

Seriespelets andra vinst för herrarna hämtades under lördagen hem i Huddingehallen efter ännu en jämn match. Slutresultatet skrevs till 25-27.

Årets Division 3 Öst Södra har visat sig vara ett riktigt getingbo. Idel jämna matcher och många på förhand oväntade resultat har utmynnat i en tabell där alla kan slå alla och utgången för varje match ständigt är oviss.

Ur publiksynpunkt är det naturligtvis underbara förutsättnigar.

Inte minst för Årsta har alla matcher hitills präglats av resultatsvängningar och drama i slutminuterna. Och så även denna gång.

En Huddingehall utan fungerande matchklocka - varken resultat eller tid kunde visas - gjorde givetvis inte dramtiken mindre. Ingen utom möjligen sekretariatet hade full koll på vad det stod och det kändes lite som att vara tillbaka i leran på Eken Cup 2009.

I korthet kan matchen sammanfattas enligt följande: 17 utvisningar totalt, lagen vinner varsin halvlek, och Casper Siltala i storform.

Det var inte alltid vackert. Det var inte på toppen av lagets förmåga. Men i slutändan var det ändå tillräckligt för att bärga två poäng.

Insatser extra värda att nämna: Love B. Olsson och Casper Siltala som mittlås bakåt spelar formidabelt. De är med sina 13 gemensamma kassar dessutom målbäst framåt. Tätt följda av William Åkerström som i vanlig ordning vet vart målet står. Pontus Pallin-Boy gör 60 mycket stabila minuter mellan stolparna och Hampus Lowden (som enligt hörsägen hittat tillbaka till gymmet) spelar högernia med den äran. Det är dock svårt att komma ifrån att matchens presetation otvivelaktigt är när Casper Siltala i 5-mot-5-spel hoppar utsida 1 och plockar fram en alldeles lysande KNORR som retsamt slinker förbi en handfallen Kvarnbergakeeper.

Som vanligt tackar vi tillrest publik för fantastiskt stöd och ser fram emot att välkomna alla tillbaka till Sjöstadshallen på söndag, då vi tar emot serieledarna Sorunda kl 20:00. Vi ses!

Målskyttar Årsta: Love Borup Olsson (7), Casper Siltala (6), William Åkerström (6), Ivar Eriksson (2), Vidar Mårtensson (2), Jesper Grönroos (2), Hampus Lowden (1), Örs Szasz (1)