DAM J-F19

Ledarna har ordet: Oktober
2023-10-20 08:58

Generellt
Säsongen har startat upp efter 5 veckor intensivt laggbygge. Vi tränare och lagledare är fantastiskt nöjda med att få ihop en sån grym dynamik på så kort tid.
Stora steg och många nya sociala strukturer
- 13 nya spelare till truppen
- Sammarbete med F16
- Åldersintervall mellan F2009 och 2004 på träningarna
- Ny tränarstab

Målsättningarna för tjejerna är höga. Generationsträningen med storleken och bredden på truppen ger oss förutsättningarna att kunna erbjuda kvalitativ handbollsutbildning till alla.

Vad har hänt?
- 26 Handbollspass
- 28 Fyspass
- Ett välbesökt träningsläger i Enköping som handlade lika mycket om handboll som att skapa nya vänner och utvärderingar
- Seriestart i F19N2 och Damserie
- Fokus på vårt individuella och kollektiva försvarsspel 6:0
- Ca 2145 chattmeddelande
- 19 ledaremöten
- Uppstart inom Årsta Handboll, tränareforum och spelutvecklingside-plattformar för samtliga tränare

Vad ligger framför dörren fr o m 1/11?
- Träning, träning, träning
- Matcher
- Utveckling av vårt kollektiva spel i Fas1 och Fas3
- Fokus på 1/1 & 2/2 sammarbeten
- Implementera Årstas "nya" försvarsmodel
- Hitta matchgrupper och utmaningsmiljöer för spelarna

Kort
Att påbörja säsongen och träningen med att få ihop ett lag på så kort tid i denna åldersgrupp är väldigt tufft men vi är på rätt väg.
Våra första matcher med 2or och i truppen kom in 2 månader för sent vilket självklart påverkar resultat och spel.
Vi har kul, vi är bra och vi vill, vilket per automatik kommer ge resultat.
Grace har pågrund av arbete informerat ledare och spelare att hon inte kan fortsätta på samma sätt efter Oktober.

Summering
Ovanligt bra utfall på så kort tid, fantastisk grupp och med stor tillförsikt på framtiden.

/Tränarstaben F16/DJ