INNEHÅLL

• TACK FÖR I ÅR
  • FAQ
TACK FÖR ETT FANTASTISKT LÄGER!

Tack för att just du var med och bidrog till ett toppenläger.

Ett bamsestort tack till alla ledare som ställer upp och ger av sin tid och sig själva för att våra barn och ungdomar ska bli schyssta lirare - på och utanför planen.

Tack till alla spelare för att ni gör Årsta Handboll till just Årsta Handboll och ett stort tack till våra samarbetslag som deltog.

Vi kommer inom kort att skicka ut en enkät för att ta reda på vad ni tyckte om årets läger. Vi vill att så många lag som möjligt svarar, så att vi kan göra nästa års läger ännu bättre.

/med vänliga hälsningar

Lägerkommittén

FAQ

Hej, jag är admin för mitt barns lag, har förstått att jag sammanställer anmälan och gör EN åt hela vårt lag. Gäller det även betalningen?

Ja. En anmälan per lag och en betalning per lag.
På så vis delar vi upp administrationen och gör det lite enklare för oss som jobbar med lägret.

__________

Måste man ange hur många från laget som kommer med på lägret senast den 8 aug eller är det bara att själva laget ska anmälas?
När senast ska avgiften betalas in?

Ja, vi behöver veta antal spelare och ledare för att kunna planera och göra matbeställning.

__________

Vårt lag har ett samarbete med ett lag i en annan klubb, vi vill att spelarna i samarbetsklubben följer med.

Det är helt ok. Lägret är ett utmärkt tillfälle att skapa lagkänsla i en ny grupp. Vi kommer dock inte att bjuda in samarbetslaget/inlånade spelare, utan varje Årstalag ansvarar själva för att bjuda in dessa. De ingår då i er trupp under lägret. Notera att endast de samarbeten/inlån som är sanktionerade av klubben är aktuella.

__________

Lägerdeltagare som är spelare OCH tränare för ett yngre lag som också deltar på lägret - vilken avgift gäller för dem?

För ungdomsledare som följer med som extraledare gäller som tidigare; de betalar endast 550kr, arvode utgår ej. Detta förutsatt att de deltar i aktiviteterna som ledare.

__________

Hur gör vi med betalningen?

Inbetalningen görs till bankgiro 663-1949 senast den 28 augusti.
Märk inbetalningen med "Läger {lagnamn}"

Avgifter
  • Spelare: 1100:-
  • Två ledare per lag följer med kostnadsfritt
  • Övriga ledare och medföljande föräldrar: 550:-
  • Spelare som även deltar som tränare: 550:-

__________

Nu har jag fått ett avhopp i anmäld grupp. Vad gäller med anmälningsavgift för det barnet då vi har betalat in för alla?

Avbokningar ska ha gjorts minst 48 timmar innan avresa för återbetalning.

Eventuella återbetalningar hanteras efter lägret och görs till det konto som inbetalningen gjordes ifrån.

__________

Vilka måltider ingår och vilka får vi som lag fixa själva?

Ingår gör frukost, lunch och middag. Övrigt, så som mellis och kvällsmat, står lagen själva för.

__________

Jag undrar över programpunkten Tillsammans, hittar ingen tydlig info.

Tillsammans - då samlas vi ALLA tillsammans i Hall A och har roligt tillsammans, alla deltagare. Exakt vad vi kommer att göra kommer att bli en överraskning.

__________

I packlistan för tränare/lagledare nämns frukt, madrasspump etc. Stämmer det att de ska ta med detta? Hur länge ska frukten räcka och vem betalar frukten?

Packlistan som finns att ladda ned ska ses som ett förslag, författad av tidigare ledare. Varje lag bestämmer själva vad de tar med sig.

Föreningen betalar inte för frukt eller annan förtäring som laget köper.