Årstaiternas HK

Vintervikshallen invaderat av grymt taggat Haninge
2024-03-19 08:34
Esset i rockärmen

Ett välbekant ansikte för Årsta hade smygit sig in i ledarstaben på Haninges bänk. Rickard Åkerhagen tillbaka på bänken men nu i Haninges trupp. Kul för Haning för bra tränare och ledare ska hålla sig på mattan så att säga.

Årstaiterna Vs Haninge.

Två delmål är avklarade redan mot Haninge.
Mål 1
Är att vi ska över galna 600 mål när serien är färdigspelad. KLART
Mål 2
Vi ska förbi Sannadal. Jakten har börjat.KLART

Mål nr 600 gjordes mycket riktigt som ni räknade ut i omklädningsrummet av Ebba Järnland. Vi har ett lag som alltså inte skolkat från matten vilket är bra.
Det är galet mycket mål och alltid kul att spela i lag som vill framåt.

Hur gick det då i matchen

Haninge tog ledningen och de var rejält taggade på bänken och på plan. Årstas gamla A-lagstränare hade tagit plats på bänken hos Haninge, Rickard Åkerhagen trevligt återseende.
Haninge tog ledning till 5-5 och stratade bäst av lagen. Men sen var det roliga slut. Vi hade lägena och esset i rockärmen hade vi inte uttnytjat ännu.

Från 5-5 kontrollerar vi matchen hela vägen till slutsignalen. Eller ?

Dippen i matchen.
Vi har en dipp vid 16-12 där Moa Hagberg smart nog tar en utvisning för att bli "utbytt" . Här har Haninge en riktigt bra period med 4 raka mål och 16-16 är ett faktum.
Och det var riktigt bra tryck i hallen och på spelarna.
Så det fanns inte så mycket att göra vi var tvugna att få stopp på Haninges vilda glädje.

Ett av säsongens bästa inlämnade timeout kort.
Så jag lämnar in timeoutkortet. Nicole Kammerlander det kan varit säsongens bästa timeouten haha. Viktigt att lära av de sämre inlämnade korten.

Från den timeouten tar vi iaf över efter att lugnat ner oss och inte längre hamnat i motståndarna eufori och energi de skapat.
Lugnt och metodiskt tar vi anfall efter anfall och försvar efter försvar. Vi drar iväg till 18-16 (om det nu är att dra iväg, oklart) Haningen hämtar upp till 18-18 men sen är det Årstaiterna för hela slanten.
Det berömda Esset i rockärmen använder vi i rätt läge i matchen och viktar matchen till vår fördel. Och vi glider ifrån Haninge och slutresultatet landar på härliga 28-22.

Haninge bra för dagen
Ett Haningen som för dagen var riktig bra och bjöd på härligt motstånd.
En sjyst och härlig fight med många härliga dueller.
Sophie Wahlstedt tar bollar precis i rätt läge i matchen för att det ska bli tungt mentalt för Haninge. Sen har hon en rutin och smartness så det räcker för hela div 3.
Neema Maro kom tillbaka på sekund nr 9 och kunde slutföra matchen trots hon hade lite kämpigt på bänken en stund.
Återigen tjejer en mycket bra kämpainsats, de visar på en bra inställning och moral hos laget som alltid värmer en coach hjärta.

Säsongsavslutning i Kungsängen
En match kvar nu av säsongen och vi åker upp till Kungsängen nästa helg och ska se till att få en grym avslutning med en rolig och härlig match.
Vi syns till helgen igen.

Stolt coach / Benny