FÖRSÄKRING

I medlemsavgiften ingår försäkring via Gjensidige som är giltigt då medlemsavgiften är betald. Om medlemsavgiften inte är betald är spelaren oförsäkrad och spelförbud gäller. Försäkringen gäller för Svenska Handbollsförbundets medlemmar som innehar tävlingslicens och alla barn/ungdomar i klubben. Licensavgiften är inkluderad i medlemsavgiften. I försäkringen ingår bland annat akutvårdsersättning samt ersättning för kostnader vid tandskador med mera. Läs om vad som ingår i försäkringen här.

Eventuella skador ska anmälas till försäkringsbolaget på telefon 0771-326 326 eller via detta formulär. Läs en detaljerad försäkringsspecifikation i Gjensidiges broschyr här.

Tränare, domare, funktionärer eller andra ideellt arbetande personer är försäkrade via Riksidrottsförbundets (RF:s) olycksfallsförsäkring.

Infomation om spelarförsäkring - finns här

Anmäla skada - finns här

Information om RF:s Olycksfallsförsäkring - finns här