ENDAST FÖR LEDARE

Anmälan och deltagande

Anmälan till cuper och turneringar görs av respektive lag, undantaget Eken Cup där kansliet anmäler alla lag.

Anmälan till samtliga cuper/turneringar ska alltid meddelas till kansliet oavsett om den täcks helt eller delvis av cupbidraget.

På svenskhandboll.se går det att hitta en förteckning över alla sanktionerade turneringar i landet. Hör gärna med de äldre lagen vilka turneringar de rekommenderar. Tänk också på att det både är enklare och roligare om man samordnar deltagande i ”övernattningsturneringar” med andra lag i föreningen.

Tips på handbollscuper

Att delta i cuper och turneringar är inte bara viktigt, det är också ett riktigt äventyr för laget!

Först och främst ger det spelarna chansen att tävla under lite mer press än vanligt och mot olika typer av motståndare som vi kanske inte vanligtvis stöter på i seriespelet. Och så är det ju det där med motivationen; att ha ett konkret mål som en cup att sikta mot kan verkligen sätta fart på träningen.

Det bästa av allt är att det är superkul! Att spela i cuper ger en härlig paus från det vanliga schemat och lite extra spänning.

På vår sida CUPLISTAN hittar ni en omfattande lista över handbollscuper, både lokalt och nationellt, som vi kommer att uppdatera regelbundet.

>>CUPLISTAN

Att tänka på vid deltagande i cuper utifrån ålder

Föreningen rekommenderar lagen att stegvis utöka både avstånd och antal cuper.

• U9-U10  (9-10 år) – delta i Stockholmsområdet
  • U11-U12 (11-12 år) – delta i mellersta Sverige
  • U13-U14 (13-14 år) – delta i hela Sverige
  • U15-U16  (15-16 år) – delta utomlands
Bidrag för cupdeltagande

Föreningen ger cup bidrag till ungdomslag 10 – 13 år i Årsta Handboll. Bidrag ges för lagets
kostnader i samband med turneringar, mot uppvisande av kvitton.

Gäller  en turnering per säsong.

Nivån för 2023/24 är:
1. U12-13 – 200 kronor per deltagande spelare och säsong
2. U10-11 – 100 kronor per deltagande spelare och säsong

Eken Cup – hela föreningen deltar

Föreningen står för anmälningsavgiften för samtliga Årstalag.

Cup bidrag

Ansökan om cup bidrag görs via mail till kansliet på ekonomi@arstahandboll.se

För att erhålla cup bidrag från föreningen ska lagets kostnader för cupen/turneringen redovisas använd blankett se länk.

Länk  till blankett att använda  för att söka  cup bidrag

Resor

Kom ihåg att Årsta Handboll erhåller rabatter på bland annat SJ, vissa hotell, flygbolag och bussbolag. Kontakta kansliet för aktuell information om rabatter och erbjudanden som föreningen har tillgång till.