ENDAST FÖR LEDARE

Passerkort/nycklar

Stockholm stad använder ett system med tidsinställda passerkort för sina lokaler. Varje lag får tillgång till två passerkort, vid behov kan fler rekvireras. Korten ska kvitteras varje år och är värdehandlingar. Borttappat kort ersätts personligen, i dagsläget 200 kr. Om brott inträffat och polisanmälan gjorts, ersätter klubben kortet.

Om ni inte kommer in i hallen för att korten inte fungerar, eller om larmet går kontakta alltid ambulerande vaktmästare. Telefonnumret står på ytterdörren.

Använd alltid ert passerkort när ni anländer till träningen, kommunen kan se om vi varit där eller ej på sina kortläsare.

Släpp inte in obehöriga i de hallar vi använder och se till att det är låst och stängt när ni lämnar.

Ej undanplockat material, till exempel bänkar, stolar, sekretariat med mera kan ge föreningen böter på upp till 1 000 kr. Laget får stå för böterna.

Träningstider

Bokning

Alla lag får via kansliet sina träningstider för säsongen.

Utnyttja möjligheterna till samträning med andra lag i föreningen som tränar samtidigt och bjud gärna in andra lag att gästträna eller spela träningsmatcher med er, i mån av plats.

Utöver de ordinarie tränings- och tävlingstiderna så är det möjligt att boka de lediga tider som finns eller uppstår i Stockholms Idrottshallar. Under veckorna 34-21 är det nolltaxa för ungdomsverksamhet, annars är det kostnadsbelagt.

Observera att det varierar från hall till hall vilken handbollsutrustning som finns. På https://booking.stockholm.se/ kan man leta efter lämpliga hallar och lediga tider att boka in för extra träning eller träningsmatch. Hittar du någon halltid som du vill boka, kontakta kansliet. Skriv

• Lag
  • Hall
  • Tid och datum
  • Nummer på passerkort som ska läggas in i låssystemet för respektive hall.

Avbokning

Tid som är bokad men inte kommer att utnyttjas måste avbokas. Avbokning ska ske senast en vecka innan och mailas till kansliet med uppgifter om

• Lag
  • Hall
  • Tid och datum

Om tiden inte avbokas, får klubben böter enligt normaltaxa om 650 kr/tim. Laget får stå för kostnaden.

Delar ni träningstid med annat Årstalag, ta kontakt med det laget först om de ska träna eller inte innan avbokning sker.

Se även sidan Avbokade träningstider.

Säsongs- och träningsplanering

Alla lag ska lämna in en säsongs- och träningsplanering till kansliet senast i samband med föreningens träningsläger vid säsongsupptakten. Den ska innehålla i stora drag vilket fokus som ska ligga på träning i förhållande till spelarnas ålder.

Ange även vilka cuper/turneringar laget planerar vara med på. Utomhusturneringen Eken Cup på Gubbängsfältet är obligatorisk för alla Årstalag och föreningen står för anmälningsavgiften.

Detaljplanering, månad/vecka

All träning ska vara planerad i god tid och vara flexibel utifrån antalet spelare.

Här hittar du en excel-mall som du kan använda för din planering.

Träningskläder/utrustning

Alla spelare som deltar i träning ska vara ombytta till träningskläder.

Tränare/ledare ska vara ombytt till träningskläder och träningsskor både vid träning och match.

Träningskläder finns att köpa via webbshopen. Webbshopen har hela klubbens kollektion.

Förbrukningsmaterial till lagen köps in centralt och kvitteras ut på kansliet.